OMGITT AV IDIOTER (hvordan forstå dem det ikke går an å forstå) av Thomas Erikson er morsom og gir deg innblikk i en annen måte å se hverandre på.
- Har du noen gang forsøkt å ta opp noe med en partner, en venn eller en kollega, og så har ingenting gått som planlagt?
- Eller i forvirring forlatt et møte med en følelse av at du ikke forsto de andre som var der?
- Er det deg eller de andre det er noe i veien med?
Er du «gul» og impulsiv eller «blå» og analytisk? Eller kanskje «rød» med en tendens til å dominere de rundt deg? Omgitt av idioter beskriver på en lettlest og underholdende måte en av verdens mest kjente metoder for å vise ulikheter mellom oss mennesker. Med vitenskapelig bakgrunn og eksempler fra hverdagen gir boken et konkret hjelpemiddel for å forstå de viktigste forskjellene på ulike personligheter og kommunikasjonstyper.
Dette er ikke en bok om å sette hverandre i bås på noen som helst måte, men for å gi oss større innsikt i hvorfor vi er så forskjellige, og skjønne hvorfor man er som man er …
Velkommen til en hel rekke aha-opplevelser, det kan nemlig hende at ingen av dere er idioter. Etter å ha lest denne boken kommer du til å forstå mer av omgivelsene dine og hva de prøver å fortelle deg. Den er nyttig både for ledere, selgere, spesialister, på jobb og ikke minst i privatlivet, familielivet og i sosiale settinger.
FARGENE
Fargegruppene rød, gul, grønn og blå har sin mening.
Den røde gruppen, de som dominerer, har trekk som stor konkurranseinstinkt, liker å bestemme og er ofte ledertyper. De gule er de joviale som liker å snakke og som er godt likt fordi de har varm personlighet. De grønne er de stabile, rolige som holder seg i bakgrunnen, men er også positive. De gjør ikke så mye vesen av seg, men er støttende, og de blå er veldig pertentlige, har god orden, systematiske, beskjedne, og liker å ha svar og oversikt på alt. De har ting klart. Dette er bare noen få av mange personlighetstrekk på disse fire fargegruppene. Dette bare for å gi et grovt innblikk i forskjellene på fargegruppene, og det er selvfølgelig mer detaljert om akkurat det i boka.
Å la være å sette folk i fargegrupper etter å ha lest denne boka, blir en prøvelse. Det finnes dem som er imot å sortere mennesker etter personlighetstyper. Kanskje er du blant dem som mener at man ikke skal kategorisere mennesker på denne måten. At det er feil å putte mennesker i bås. Men – det er noe vi alle gjør. Faktum er at vi er forskjellige, og det kan være positivt å fremheve det, hvis det gjøres på riktig måte.
Boken er en innføring i menneskelig adferd og dialog. Bruk informasjonen du får i jobben din, med kunder og samarbeidspartnere, i sosiale sammenhenger, med familien og kanskje i dialog med svigermor?
BESTILLE BOKEN «OMGITT AV IDITOER»?
B2B Salg AS er forhandler av boken «Omgitt av Idioter» og om du kan enten bestille denne ved gjennomføring av workshop eller du kan sende en mail til: kunde@b2b.no .
Boken har en fastpris i markedet til en pris NOK 379,- og er fritatt for mva. for sluttkunde. Porto kommer i tillegg (dersom det ikke bestilles og leveres i forbindelse med B2B Salg workshop og salgstrening).
Boken nyttes også som faglitteratur og fint om du oppgir om du skal ha den selv privat, eller om du kjøper den via selskapet du jobber i.
ANALYSENE gjennomføres av B2B SALG AS:
B2B benytter analysene i boken både i rekrutteringsprosesser, coaching og utvikling av ledere og i trening av selgere og salgsteam. Jeg har selv over 20 års erfaring fra analysene, både som leder for å utvikle ledergrupper, salgsteam, prestasjonsteam og de siste 8 årene som senior konsulent i B2B Salg AS og B2B Group AS.
Om du ønsker å utvikle deg som leder, selger, spesialist eller har ansvar for et team anbefaler vi deg å ta utgangspunkt i menneskene. Det er med personen utviklingen starter. Derfor benytter vi analyser som et fundament i trening og utvikling.
TTI Success Insights – IPU profilanalyse og DISC / DISA – beskriver individets atferd, HVORDAN en person opptrer. Profil, personlighet, atferd og holdning avhenger også av kandidatenes eller deltageres rolle, interesse, motivasjon og erfaring. B2B Salg benytter forskjellige analysevariasjoner som:
Analysene er tilpasset roller og varianter:
- Selger
- Leder
- Executive Management
- Kundeservice
- Medarbeider
- Spesialister
- Team
Rapporten gir en personlig analyse og et klart bilde av ens egen adferd. Den avdekker også hvilke styrker og svakheter en selv har og spesielt i interaksjon med andre personer. Analysen gir en et verktøy som kan anvendes både personlig og i gruppe for å få et mer friksjonsfritt og effektivt profesjonelt samarbeid.
Kort om analysene kan du se her:
https://www.youtube.com/watch?v=2D3ZF7pC5TA
Vil du vite mer om våre analyseverktøy og hvordan skape vekst og utvikling?
Ta kontakt med oss i dag:
Tlf.: 92 88 45 56
Mail: kunde@b2b.no
Følg oss på våre sosiale nettsteder:
B2B LinkedIn – bedriftsside
B2B LinkedIn – presentasjonsside
B2B Facebook – rekruttering
B2B Facebook – salg
B2B Twitter
B2B Google+
B2B Instagram
Meld deg på vårt nyhetsbrev, hvor du kan få tips om ledelse, salgsledelse, salgstrening, salg, vekst, utvikling, strategi, HR og rekruttering: Abonner på nyhetsbrev.